سونی بخش باتری خود را به موراتا انتقال داد

سونی کسب‌ و کار باتری‌اش را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون سونی به تولید و عرضه تجاری محصولات گوناگون و پیشرفته‌ای در کسب‌ و کار باتری و عمدتاً به‌ عنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی، ادامه داده است. Sony به‌ تازگی بر روی افزایش سودآوری کسب‌ و کار باتری‌های لیتیم-یون پلیمری برای تلفن‌های هوشمند تمرکز کرده است. حوزه‌ای که محیط رقابتی در آن به شدت در حال تغییر است. در عین حال این شرکت منابعش را به باتری‌های لیتیم-یون استوانه‌ای برای برای ابزار آلات برقی و دیگر کابردهای پرمصرف اختصاص داده است

شرکت موراتا در سال ۱۹۵۰ توسط آکیرا موراتا راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای عملیات در ۳۱ کشور جهان می‌باشد.

دفتر مرکزی این شرکت در منطقه شهر ناگائوکاکیو، کیوتو قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا و بورس سنگاپور معامله می‌شود.‌

موراتا (Murata) یک شرکت قطعات الکترونیکی ژاپنی است، که در زمینه تولید فیلترهای الکترونیکی، دستگاه‌های بلوتوث، منبع تغذیه، القاگر، خازن و تجهیزات وایرلس فعالیت می‌کند.شرکت تولیدی موراتا، پیشرو در سراسر جهان در طراحی، ساخت و فروش قطعات و راه حل‌های غیرفعال الکترونیکی، ماژول‌های ارتباطی و ماژول‌های منبع تغذیه است. موراتا در تلاش برای توسعه مواد الکترونیکی پیشرفته و ماژول‌های چند منظوره و با چگالی بالا است. این شرکت دارای کارکنان و امکانات تولیدی در سراسر جهان است.

این قرداد ماه اکتبر به امضا رسید و انتقال تمامی بخش های مرتبط در پایان ماه مارس 2017 به کمپانی جدید انجام شد. انتظار می رود که بخش Sony Energy Devices Corporation در نتیجه این انتقال دستخوش تغییرات گسترده شده و کارخانه های سونی در چین و سنگاپور نیز واگذار شود.

با این حال، برخی محصولات مثل باتری های قلیایی (آلکالینی) و شارژرهای یو اس بی با برند سونی همچنان دست نخورده باقی می مانند و با همین نام به فروش می رسند.

تجارت باتری سونی تحت بخش دیوایس های این شرکت به فعالیت می پردازد. از دیگر شاخه های کاری این بخش از کمپانی سونی می توان به سنسور دوربین ها و قطعات مختلف اشاره کرد. سنسورها طی یکی دو سال اخیر از مهم ترین منابع کسب درآمد سونی بوده اند در حالی که فروش باتری ها سبب عقب افتادگی شان شده است.

این تصمیم چندان عجیب و غریب نیست و با طرز تفکر کاز هیرای، مدیرعامل کنونی شرکت همخوانی دارد. وی از زمانی که مسند قدرت را بر عهده گرفته قصد داشته بخش های ضررده را یا به سود رساند یا از ادامه کار متوقف سازد. با این حال، سونی در دهه های گذشته از پیشگامان حوزه باتری بوده و با آوردن باتری های لیتیوم یونی به بازار در سال 1991 شهرت خاصی پیدا کرد و حالا شنیدن این خبر اندکی ناراحت کننده است.

پخش سام وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonحداکثر تخفیف فقط از طریق تماس